Så lang tid er det igjen

onsdag 18. juni 2008

Slækker'n!

1 dag igjen nå til at jeg har sommerferie! Kan vell egentlig si at jeg har tatt sommerferie allerede, men men. Fikk levert stipendsøknad i dag, så da håper jeg på store summer med penger inn på pappas konto i August og Januar.

Siden det har blitt så populært med lister med facts over plassen og skolen, så skal jeg også pørve meg på det!

Calera:
- Byen har 3.913 innbyggere
- Calera er kjent som "The heart of the Dixie" pga. at byen ligger midt i staten
- Calera er spansk og betyr limestein
- Området er en av Usa's største limedyrkere
- Forstad til Birmingham
- Gjennomsnitstemperaturene i Calera:






Calera High school:
- Hadde rundt 600 elever, men siden den nye skolen bare har fra 9-12 vet jeg ikke hvor mange som går der
- De bygger ny skole som åpner til høsten
- Skolefargen er Lyseblå og mørkeblå
- Home of the Eagels
- De har sporter som cheerlading, soccer,football,volleyball,golf osv.
- Skolen starter klokken 07:50 og er ferdig klokken 15:00

4 kommentarer:

Maren sa...

Du er virkelig heldig som fikk familie så tidlig. Jeg reiser også med speak, men har ikke fått familie eller hørt noe som helst for den saks skyld. Har du hørt om mange som reiser med speak som har fått familier? Har fått inntrykk av at de har funnet veldig få familier i forhold til andre organisasjoner.

Liker bloggen din i alle fall :) Du får kose deg i Alabama. Kanskje vi sees på NYcamp, eller er det sånn at sør-stats skolene begynner tidligere?

Ingrid i Usa sa...

Har hørt om ei til fra Speak som har fått familie, men har også det samme inntrykket som deg, at det er få fra Speak som har fått familie!

Skolen min begynner den 7. August, så jeg kan desverre ikke bli med på camp =( Men kanskje Hawaii? :)

Maren sa...

Det er litt rart å ta sommerferie når jeg enda ikke har fått familie. Håper speak begynner å plassere folk snart.

Ja, jeg har kjempelyst til å dra på Hawaii-turen :) Kanskje vi sees der!

Ingrid i Usa sa...

Ja,det skjønner jeg!
Men det er organisasjonene i usa, Aspect og USSE, som plasserer studentet, så det er egentlig ikke Speak sin feil :p

Når skal du på ambasaden ?